Jak vést … sebe, školní týmy, školu – práce na sobě

 

“Tohle přece po Marcele nemůžu chtít.” nebo  “ No, jestli tohle řeknu Mirce, tak to tady můžeme rovnou zabalit…”  “ Ach jo, zase budu muset poslouchat to brblání.” Běží vám někdy hlavou podobné věty? Cítíte se jako v pasti i když víte, že témata, o kterých s lidmi chcete mluvit, jsou důležitá pro rozvoj školy?

Zveme vás do prostoru, kde se můžete na chvíli zastavit a podívat se na různé aspekty lídrovské role.

V našich setkáních se zaměříme na práci na sobě – můžete načerpat inspiraci, sdílet, objevovat a posouvat svůj styl vedení směrem, který je opravdu váš. Budeme hledat odpovědi na následující otázky:

Jaký jsem lídr? Jak mám komunikovat různá témata?  Jaký mám vliv na druhé a jaký chci mít? Co mě v roli lídra posiluje – a co mi bere energii?

Pojďte se společně setkávat v kurzu Jak vést školu. 

Pro koho je kurz určený?

Pro všechny ředitele škol, jejich zástupce a talenty na tuto manažerskou pozici, kteří cítí, že se ještě dále mohou zlepšovat ve vedení lidí a organizací. 

O čem to bude?

1.den

Různé situace vyžadují různé přístupy

Naučíte se rozlišovat, kdy zvolit direktivní přístup a kdy zapojit tým do rozhodování. Seznámíte se s různými styly vedení, pojmenujete ten svůj a vyzkoušíte si, jak přizpůsobit vedení konkrétním lidem a situacím. Důraz je kladen na vědomou volbu přístupu, otevřenou a respektující komunikaci a posílení jistoty v roli lídra.

2.den

Jak být otevřený a zároveň ohleduplný

Naučíte se komunikovat otevřeně a zároveň ohleduplně. Vyzkoušíte si, jak dávat zpětnou vazbu, nastavovat cíle a řešit citlivé situace bez zbytečného napětí. Zaměříte se na posílení sebedůvěry, asertivitu a zvládání obav z konfliktu. Důraz klademe na praktický trénink a věcnost spojenou s respektem.

 3.den

Jak vést rozhovor, který posouvá

Naučíte se vést rozhovory zaměřené na cíle, možnosti řešení a akční plán. Osvojíte si koučovací přístup, který rozvíjí odpovědnost, podporuje konkrétní chování a zvyšuje kompetentnost druhých. Důraz klademe na otázky podporující sebereflexi a praktický trénink.

 4.den

Jak ustát tlak v náročných situacích

Propátráte, jak zvládat náročné situace s vnitřní jistotou a zachovat si roli lídra i pod tlakem. Budeme se zaměřovat na práci s emocemi, posílení sebevědomí a hlubší sebereflexi v krizových momentech. Podíváme se na časté obtížné situace a budeme trénovat konkrétní reakce. Součástí bloku je také zamyšlení nad rovnováhou mezi prací a péčí o sebe.

Na každé téma se podíváme z hlediska mentálních vzorců a dobré praxe. Budeme tedy prozkoumávat  naše myšlenková nastavení a zároveň získávat konkrétní manažerské dovednosti a nástroje pro dobré vedení školy.

Pro zájemce nabízíme možnost rozšíření o individuální koučink a mentoring.

Rozsah kurzu

4 dny – 24 hodin prezenčně

12 hodin samostudia www.keythinking.cz – kurz základy koučování (pro vedení rozhovoru).

Podmínky pro získání certifikátu

  • 80% účast
  • Zpracování plánu svého osobního rozvoje

Termíny

20. ledna 2026 (út)

11. března 2026 (st)

21. dubna 2026 (út)

27. května 2026 (st)

Cena

21.000,- + DPH  

19.800,- + DPH včasná platba do 30. listopadu 2025

Platbu je možné po dohodě rozdělit do splátek.

Při účasti dvou a více lidí z jedné školy sleva 10% na osobu.

Jak se přihlásit

Vyplněním přihlašovacího formuláře na této stránce.


Podmínkou  účasti v kurzu je souhlas s obchodními podmínkami:

Pokud není dohodnuto jinak, je třeba zaplatit za kurz před jeho zahájením, nejdéle do 15.1. 2026.
Závazným přihlášením do kurzu se účastník zavazuje uhradit celkovou částku za kurzu dle vystavených faktur bez ohledu na jeho skutečnou účast. Pořadatel nepřebírá odpovědnost za překážky v účasti na kurzu vzniklé na straně účastníka v jeho průběhu.

Místo

Dohlavy Education s.r.o.

Neklanova 152/42

128 00 Praha 2 – Vyšehrad

Přihláška na akci

Jak vést … sebe, školní týmy, školu - Práce na sobě

Jsem plátce DPH

Obchodní podmínky

Osobní údaje

Průvodci programem

 

Klára Lauritzenová
Pavla Seidlerová

Reference

 

{Mám potřebu na sobě neustále pracovat a k tomu je kurz výbornou příležitostí. Kurz se drží základní osnovy, zároveň v bezpečném prostředí sdílíme svoje každodenní zážitky ze školního života, větší či menší trable, vyměňujeme si řešení. Lektorky mají široký teoretický základ, ale podstatnou nadstavbu praktických zkušeností, takže neteoretizujeme, učíme se prakticky, prožitkem. Doporučuji nejen pro profesní růst, ale také jako prostředek duševní hygieny.
M. Zachariášová
ředitelka gymnázia Brandýs nad Labem
{

Co mi kurz přináší?
Spoustu nových informací a rad od skvělých školitelek – mentorek, ale také od kolegů, kteří se potýkají se stejnými záležitostmi a stejnými problémy. Je to obrovská inspirace a motivace do další práce (příklady dobré praxe jsou hodně motivující). Je to jakási forma duševní hygieny a posílení sebevědomí.
Proč bych ho doporučila?
Je nutné, aby na sobě ředitel stále pracoval a tento kurz mu v tom bezpochyby pomůže. Je to jakýsi výcvik pro ředitele, ale v tom nejlepší slova smyslu. Není to klasické školení, je to lidské, příjemné popovídání a rady do další práce, odpočinek a uvědomění si, že v tom nejsi sám.

Jana Bláhová
ředitelka SOŠ designu a řemesel Kladno

Dotazy

Vaše případné otázky posílejte na lauritzenova@systemicky-institut.cz