Jak vést … sebe, školní týmy, školu

„Karle, jak to máme udělat? Říkal jsi, že se máme domluvit, ale to nejde, protože …“ Každodenní střípky, kapky, které dopadají a znovu a znovu roztáčejí přemýšlení o tom, zda nemluvíte marťansky. Sedíte za stolem a na zádech se vám plní batoh tíhou zodpovědnosti. Ale…..
Nemusíte v tom být sami!
Pojďte se přidat ke skupině lidí, kteří si možná stejně jako vy kladou tyto otázky:
Jaké další dovednosti potřebujeme pro vedení školy a týmu?
Jak co nejlépe zvládnout profesní změnu? 
A co si počít s tím, v čem se necítíme silní?Pojďte v podobně naladěné skupině poznávat sami sebe, hledat, v čem jste dobří a stavět si svůj vlastní styl vedení. S námi se můžete zastavit, sdílet, objevovat, tvořit a plánovat.

Pojďte se společně setkávat v kurzu Jak vést školu.

Pro koho je kurz určený?

Pro všechny ředitele škol, jejich zástupce a talenty na tuto manažerskou pozici, kteří cítí, že se ještě dále mohou zlepšovat ve vedení lidí a organizací. 

O čem to bude?

1.den

Ředitel jako strážce hodnot

Kdo ovlivňuje práci ředitele? Jak udržet rovnováhu mezi různými zájmy a potřebami?

Společně se podíváme na skupiny, které mají vliv na vaši organizaci. Prozkoumáme jejich potřeby a budeme hledat cesty, jak je naplňovat. Zjistíme, jak je v tomto procesu užitečná vize.

2.den

Změnou sebe ke změně ostatních

Jaké nároky na nás vlastně klade řídící role? Jaké jsou principy práce na sobě v dlouhodobém měřítku? Prozkoumáme fixní a růstové nastavení našeho přemýšlení a ujasníme si, jaký vliv může mít náš profesní vývoj na ostatní členy týmu. 

 3.den

Zamilujme si zpětnou vazbu

Jak účinně a bezpečně poskytovat zpětnou vazbu? Jak vytvářet podmínky pro přijetí zpětné vazby?

Vyjasníme si rozdíl mezi hodnocením a zpětnou vazbou, budeme trénovat popisný jazyk. Prakticky vyzkoušíme sestavení zpětnovazebního dotazníku a podíváme se na způsoby, jak ho vyhodnocovat a plánovat na základě získaných informací.

 4.den

Síla spolupráce v týmu

Jak vést efektivně porady? 

Podíváme se na to, jak tento čas co nejlépe vytěžit. Tak, aby společná práce podporovala rozvoj celé organizace. Ujasníme si rozdíl mezi řízením skupiny a týmovou spoluprací a naučíme se užitečné techniky pro vedení porad.

 5.den

Umění rozhovoru  aneb rozhovor jako nástroj rozvoje

Všímáte si toho, co funguje, nebo se zaměřujete spíše na to, co nejde?

Budeme se učit, jak pracovat s tzv. ne-problémem a přicházet k řešení mnohem rychleji, než je běžné.   

Podíváme se na rozhovory s lidmi z týmu jako na příležitosti k rozvoji jejich i celé organizace.  

 6.den

Předávání zodpovědnosti jako cesta udržitelnosti

Jak se neuvařit? Jak delegovat? Jaké podmínky potřebujeme pro spolupráci všech?

Budeme hledat místa, kde můžeme vytvořit nové cesty, které umožní rozprostřít zodpovědnost na tým. Zjistíme, jak rozvinout základní předpoklady a dovednosti, které delegování vyžaduje. 

….a zakončíme kurz!

 Na každé téma se podíváme z hlediska mentálních vzorců a dobré praxe. Budeme tedy prozkoumávat  naše myšlenková nastavení a zároveň získávat konkrétní manažerské dovednosti a nástroje pro dobré vedení školy.

Pro zájemce nabízíme možnost rozšíření o individuální koučink a mentoring.

Rozsah kurzu

6 výukových dní – 48 hodin prezenčně

12 hodin samostudia www.learn2change.cz – kurz základy koučování (pro vedení rozhovoru).

Podmínky pro získání certifikátu

  • 80% účast
  • Zpracování plánu svého osobního rozvoje

Termíny

24. – 25. března 2025 (po, út)

22. dubna 2025 (út)

28. května 2025 (st)

1. října 2025 (st)

5. listopadu 2025 (st)

Cena

23.000,- + DPH  zvýhodněná včasná platba do 29. listopadu 2024

27.000,- + DPH 

Platbu je možné po dohodě rozdělit do splátek.

Při účasti dvou a více lidí z jedné školy sleva 10% na osobu.

Jak se přihlásit

Vyplněním přihlašovacího formuláře na této stránce.


Podmínkou  účasti v kurzu je souhlas s obchodními podmínkami:

Pokud není dohodnuto jinak, je třeba zaplatit za kurz před jeho zahájením, nejdéle do 31.3. 2025.
Závazným přihlášením do kurzu se účastník zavazuje uhradit celkovou částku za kurzu dle vystavených faktur bez ohledu na jeho skutečnou účast. Pořadatel nepřebírá odpovědnost za překážky v účasti na kurzu vzniklé na straně účastníka v jeho průběhu.

Místo

Tereza, vzdělávací centrum z.ú.

Haštalská 756/17

110 00 Staré Město

Přihláška na akci

Jak vést … sebe, školní týmy, školu

Jsem plátce DPH

Obchodní podmínky

Osobní údaje

Průvodci programem

 

Ing. Klára Lauritzenová
Nejčastější zpětnou vazbou na moji práci je, že dokážu vytvořit přátelskou a bezpečnou, a zároveň pracovní atmosféru. Snoubím v sobě výkonnost i empatii a respekt k odlišnostem. Pracuji s lidmi více než 25 let především jako kouč ve firmách, kde jsem vedla mnoho rozvojových a změnových projektů.
Mgr. Pavla Seidlerová
Učitelka, lektorka, mentorka a průvodkyně škol

Reference

 

{Mám potřebu na sobě neustále pracovat a k tomu je kurz výbornou příležitostí. Kurz se drží základní osnovy, zároveň v bezpečném prostředí sdílíme svoje každodenní zážitky ze školního života, větší či menší trable, vyměňujeme si řešení. Lektorky mají široký teoretický základ, ale podstatnou nadstavbu praktických zkušeností, takže neteoretizujeme, učíme se prakticky, prožitkem. Doporučuji nejen pro profesní růst, ale také jako prostředek duševní hygieny.
M. Zachariášová
ředitelka gymnázia Brandýs nad Labem
{

Co mi kurz přináší?
Spoustu nových informací a rad od skvělých školitelek – mentorek, ale také od kolegů, kteří se potýkají se stejnými záležitostmi a stejnými problémy. Je to obrovská inspirace a motivace do další práce (příklady dobré praxe jsou hodně motivující). Je to jakási forma duševní hygieny a posílení sebevědomí.
Proč bych ho doporučila?
Je nutné, aby na sobě ředitel stále pracoval a tento kurz mu v tom bezpochyby pomůže. Je to jakýsi výcvik pro ředitele, ale v tom nejlepší slova smyslu. Není to klasické školení, je to lidské, příjemné popovídání a rady do další práce, odpočinek a uvědomění si, že v tom nejsi sám.

Jana Bláhová
ředitelka SOŠ designu a řemesel Kladno

Dotazy

Vaše případné otázky posílejte na lauritzenova@systemicky-institut.cz